Weekendje Kaapstad - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Chantal en Laura - WaarBenJij.nu Weekendje Kaapstad - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Chantal en Laura - WaarBenJij.nu

Weekendje Kaapstad

Door: Laura en Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal en Laura

29 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Grabouw

Donderdag was Laura gelukkig weer beter en konden we weer gezellig samen aan het werk.
Toen we donderdag na het werk in ons huisje kwamen was de stroom uit gevallen. Dit was even minder omdat het hier om 18:00 uur echt pikkedonker wordt. Alle kaarsen uit de kast gehaald en zaklampen om nog wat te kunnen zien in huis. Gelukkig koken we nog ouderwets op gas dus konden we wel gewoon eten. We waren allebei wel een beetje bang want dit is een ideale gelegenheid voor inbrekers omdat je ze dan niet kunt zien omdat je het licht niet aan kunt doen. Gelukkig ging rond 20:00 uur alles weer aan, waren we echt heel blij mee!

Vrijdagochtend mochten we aansluiten bij een rondleiding van Gerrit aan een groep Amerikaanse studenten. Hij heeft heel veel vertelt over het ontstaan van Agape. We zouden eigenlijk ook door de Township gaan lopen maar dit ging helaas niet door. Dit zullen we nog een andere keer gaan doen, hier zijn we allebei heel benieuwd naar. Tussen deze Amerikaanse studenten zaten twee meiden die vanaf zondag 1 juni bij ons in huis komen wonen. Zij gaan dan ook vrijwilligerswerk doen hier. We hebben deze meiden meteen ontmoet en een rondleiding door het huis gegeven. Wordt vast gezellig!

Na de kidsclub zijn we in de auto gestapt en vertrokken richting Kaapstad voor een weekendje genieten! We hebben een backpackers hostel geboekt op Longstreet. Dit was een heel gezellig hostel. We hadden samen een kamertje. Vrijdagavond zijn we gelijk goed gaan stappen. Eerst lekker tapas gegeten in een heel gezellig tentje met een Cubaanse live band. Daarna meteen aan de cocktails gegaan en tot in de vroege uurtjes gefeest! Ze weten hier wel hoe dat moet.

Zaterdag overdag hebben we een city bus tour gedaan door Kaapstad. Dit was erg leuk. Je kreeg oortjes in zodat er van alles over de stad vertelt werd. We hebben erg gelachen om de Nederlandse versie, deze man kwam waarschijnlijk uit het westland aan zijn accentje te horen. Chantal was wel wat brak in de bus van de avond ervoor, maar dat hoort er natuurlijk bij. Bij terugkomst bij het parkeren van de auto kwam er een ventje met een geel hesje naar ons toe. Hij zei dat hij de parkeerwachter was en voor 20 rand op onze auto zou passen de hele nacht (dat is hier gebruikelijk). Hij keek ietswat scheel uit zijn ogen maar goed wij hem 100 rand gegeven want we hadden niet kleiner, in de hoop dat we nog wat wisselgeld terug kregen uiteraard. Die vent rende er meteen vandoor, maar wij dachten allebei, oh die gaat vast even snel wisselgeld halen... Niet dus, die had vast een mooi weekend met zijn geld. Voor ons was het gelukkig maar een klein bedrag (nog geen tien euro). Weer wat geleerd haha.

Zaterdagavond hebben we eerst in het hostel gezellig een potje gepoold met andere backpackers. Chantal bleek toch een verborgen talent gevonden te hebben.. Laura vond het gewoon geluk hebben maar hier zijn de meningen over verdeeld haha. Hierna hebben we gegeten bij Mama Afrika. Een leuk tentje waar we een wild life mixed grill op hebben. Krokodil, Struisvogel, Kudu en Springbok. Was echt super lekker. Onwijs gezellige tent. Hierna zijn we ons bedje in gegaan want we waren echt verrot van de nacht ervoor.

Zondagochtend weer op tijd vertrokken want we moesten gewoon om 12:00 uur werken. We hebben met de kinderen een schilderij gemaakt omdat het huis nog best kaal is. We hebben erop geschreven: “ons is lieflik by mekaar” Betekent wij zijn lief voor elkaar. En ieder kind heeft een eigen vakje geverfd, is heel leuk geworden. Ook hebben we kettinkjes gemaakt van touw met pasta erdoor heen geregen. Was een gezellige middag.
Maandagochtend kwamen we aan op het schooltje waar we altijd helpen. Ze hadden gevraagd of we extra konden komen op maandag omdat veel leraressen examens hadden en ze dus met minder zouden zijn. Toen we aankwamen bleek er voor die klas helemaal geen lerares te zijn, of wij de klas even les wilde geven.. Dit was erg grappig. De kinderen spreken alleen Afrikaans dus soms was het een beetje een chaos maar we hebben het uiteindelijk goed gedaan al zeggen we het zelf.. We hebben met ze geteld, de dagen van de week geleerd en getekend. Aan het einde van de ochtend waren we allebei gebroken maar het was wel gelukt!
In de avond heeft Laura Bobotti gemaakt. Onze huisgenoot at ook gezellig mee. Was wel grappig door een klein Engelstalig foutje aan het begin bij het voorstellen heeft zij de hele tijd gedacht dat we een lesbisch stel zijn.. We are girlfriends was er gezegd haha. Na een paar weken kwam zij erachter dat dit niet het geval was. We hebben hier hard om gelachen met zijn drieën.

Op onze vrije dag zouden we eigenlijk naar Robbeneiland gaan maar door het slechte weer ging dit helaas niet door. We zijn daarom lekker naar de mall gegaan en hebben een dag gedaan waar we echt goed in zijn: SHOPPEN!! Was echt een lekkere dag, ook nog geluncht met Carpaccio dus helemaal top en weer goed bij gekomen allebei.

Chantal is nu ziekjes, waarschijnlijk overgenomen van Laura. Dus die ligt nu ziek op bed met een Afrikaans griepje. Zo wisselen we elkaar lekker af.

Dikke kus, Laura en Chantal

• 29 Mei 2014 - 14:52

Willemien:

Lieve oppasjuffen,

Wat een leuke verhalen weer van jullie.Grappig hoor jullie parkeer ervaringen!!
    En zo beleef je nog eens wat!
    Jammer van Robben eiland, misschien nog een andere keer?
    Zie de Cubaanse tent zo voor me, en Cape Town is echt een geweldige stad!
    Veelplezier nog!

kusje Klaas en Wil.

• 29 Mei 2014 - 21:34

Helma:

Ha meiden, zo te lezen is iedere dag een belevenis! En alles komt weer goed. Hopen maar dat Chantal snel opknapt. Beter maar nu dan wanneer jullie gaan rondtrekken, nog fijne dagen, liefs

• 30 Mei 2014 - 07:30

Klaas Notenboom:

He meiden,

Wat een geweldige avonturen. En die parkeerwachters doen het overal zo. Ik had met Laura haar vader in Pretoria een flinke aanvaring. Iets extra hoort er bij, maar geen toeristen f...... Inderdaad. En als je nog eens een mooi spannend boek over Longstreet wil lezen: 24 uur van Deon Maier. Hostel, kroegen, Tafelberg, Oranjewijk, alles komt er in voor.
    Mooi werk doen jullie daar bij Agape. Doe oom Gerrit en tannie Amie maar de groeten van mee en geef m'n familie daar maar een flinke pakkerd.

Veel plezier nog

Klaas

• 30 Mei 2014 - 19:34

Door Oma Ria En Opa Maarten:

Hoi lieve meiden wat een leuk verslag hebben jullie weer veel meegemaakt ook leuke dingen geniet er van morgen een leuke dag met Tessa dikke kus van ons

• 30 Mei 2014 - 22:52

Mariska:

Dag lief nichtje en Chantal, nou jullie hebben weer heel wat beleefd zo in een week. Ff lekker relaxen en daarna weer aan het werk als juffies. Haha. Uuhhhh het is toch meestal zo dat een krokodil jullie eet i.p.v jullie krokodil???

• 02 Juni 2014 - 20:39

Paul :